For omtrent en måned siden gikk datamaskinen vellet har administrert Velhuset fra i svart. Dette var dessverre et digitalt svakt punkt for Eiksmarka Vel.
Denne ene datamaskinen var inngangsporten til epostkontoen leie@eiksmarkavel.no. Når den gikk i svart så mistet vi kontakten med korrespondansen.
I prinsippet skal det være mulig å få kontakt igjen med en epostkonto. Dessverre viste det seg at administratortilgang, diverse passord, to-faktor autentisering og andre nødvendige eller mulige tiltak hadde blitt borte i tidens tåke.
Etter noen uker bestemte styret at adressen blir knyttet til en ny konto. Fordelen med ny konto er at vi har tilgang og kan gjenoppta korrespondansen. Ulempen er at vi har mistet innkommende eposter for en periode.
Vi vet at på det tidspunktet den gamle datamaskinen brøt sammen, sto en liten håndfull forespørsler ubesvart. Vi antar at det også kan ha kommet flere forespørsler vi aldri har sett – i perioden fra datamaskinen brøt sammen frem til vi knyttet epostadressen til en ny konto.
Derfor etterlyser vi dere som har skrevet til oss i perioden fra midten av april til 7. mai, da vi fikk kontakt med innkommende eposter igjen. Vi ber dere skrive til oss igjen, slik at vi kan gjenoppta kommunikasjonen, og svare dere ordentlig. Vi ber også dere som kan ha hørt noen uttrykke sin frustrasjon over ikke å ha fått svar på sine henvendelser, om å tipse dem om at de må skrive igjen.
Sist, men ikke minst, ønsker vi å beklage på det sterkeste til dere som fortsatt venter på svar. Vi ber dere altså om å henvende dere igjen, til leie@eiksmarkavel.no